Turné Corrida - Brno 15.5.2007 - patnáct tisíc lidí si užilo i deštivý koncert

• Reportáže
  • 2 921x

Brněnské výstaviště zažilo v úterý generálku na koncert Rolling Stones. Na volné ploše vedle pavilonu Z zahájila své Corrida Tour po moravských a českých městech jedna z nejpopulárnějších tuzemských kapel, tepličtí rockeři Kabát.

Koncert ve tři čtvrtě na osm otvírá za mírného mrholení vystoupením revivalu Walda Gang. Evergreeny Tuhle rundu platím já, Slavíci z Madridu, Třešně zrály a další podává s rockerskou přímostí a trochu na vrub kvality, rockové publikum ale odpouští mnohé. Dvacetiminutové vystoupení zakončuje Eldorado. Občerstvovací zázemí je nachystané kvalitně, na návštěvníky čeká široký sortiment pochutin i módních doplňků. Nejvíc táhnou všemožně barevné paruky a červeně a modře blikající rohy. Z jídla a pití je tu snad všechno z českomoravské kuchyně - od bramboráků přes klobásy, nakládané sýry až po turecký med a lázeňské oplatky. A samozřejmě hektolitry piva. „Jedém! Je nám zima!“ ozývá se z davu, zatímco se scéna připravuje na koncert druhé předkapely. Kolem půl deváté konečně přestává pršet. Publikum zahřívá set skupiny Mewa v čele se zpěvákem Shiggou. Než ale stihnou crazymetalisté dohrát, dává se zase do deště.

Devět nula nula. To je čas, na který patnáct tisíc návštěvníků netrpělivě čekalo. Na pódium vtrhává zpěvák Josef Vojtek a jeho skupina. Hodinu a půl trvající koncert odpaluje písní Úsměv pana Lloyda z poslední desky Corrida. Diváky dostává do varu už druhá píseň, kterou je hit Pohoda. „Když se u nás chlapi poperou, tak jenom nožem anebo sekerou,“ dává Vojtek v refrénu prostor publiku a to se snaží z plných plic.

„Přijeli jsme za váma velkejma autama,“ naráží Vojtek mezi písničkami na jedenáct kamionů, které převáží velkoryse pojaté pódium. „A kdyby to nešlo, vezmem si buldozer!“ graduje pointu a spouští další novinku - Buldozerem. Mezi nové skladby Kabát k radosti početného davu zařazuje staré osvědčené hity - mimo jiné Bára, Nejsem z USA, Go Satane Go nebo Bruce Willis. S postupem večera stále více fanoušků tlačí měchýře a oplocení hlediště se stává jedním velkým pisoárem. „Ještě prší?“ křičí do mikrofonu Vojtek a dav řve na souhlas. Počasí hudbě opravdu příliš nesvědčí.

V průběhu večera zazní i Malá dáma, se kterou Kabát nepříliš slavně reprezentoval Českou republiku na soutěži Eurosong. „Tahle píseň nás proslavila ve světě. Byla to skvělá zkušenost a každýmu to doporučuju,“ sděluje frontman své dojmy. Na konec zní písně Dole v dole s nezbytnou fireshow, Calamity Jane nebo Žízeň. Po desáté už publikum řídne, stále však zůstává dost diváků na to, aby donutili skupinu k přídavku. Jednou z posledních písní je Colorado.

Výstaviště Kabát ustálo se ctí a dá se říct, že jako zkouška na Rolling Stones dopadl koncert na výbornou.

Autor: Jan Šmikmátor, Brněnský deník; 16.5.2007