Topvar Rockfest 2004 - Slovensko privítalo hviezdy rocku

• Reportáže
  • 2 599x

Prvý prázdninový piatok a sobota patrili rockerom a alternatívnej scéne v areáli Ardea na Zelenej vode pri Novom Meste nad Váhom. Creomedia a Agentúra Duna - organizátori festivalu pripravili vystúpenie 44 skupín a DJ-ov. 50 hodín hudobnej produkcie na dvoch scénach patril všetkým vekovým kategóriám. Začiatok festivalu odštartovali začínajúce kapely The Všetko, Answer, aby dali priestor piešťanskému Slniečku s ich dedinským rockom a pesničkám v ľudovom nárečí. Na scéne ich striedali Vanilla club a neskôr skupina Grexabat so spevákom a skladateľom Mariánom Greksom, ktorý návštevníkov dostal do varu aj tým, že sa na dav díval z maximálnej výšky pódia, kam sa vyšplhal. Známe rockové piesne spievali diváci unisono. Katka Knechtová a Peha zaujali mladšie publikum pred pódium svojimi melodickými piesňami. Dvadsaťjeden ročná skupina Tublatanka so spevákom Maťom Ďurindom sa nedala zahanbiť svojimi predchodcami. Ich hity poznal takmer každý. Sóla spieval presvedčivo začo sa mu dostalo mnoho aplauzu. Aj tanečné kreácie predviedli súrodenci Timkovci zo skupiny No Name. Počas nich sa zapĺňala aréna davom ľudí. Krátko po 21. hodine nastúpili prvýheadliner festivalu. Uriah Heep. Predviedli výkony na najvyššej úrovni. Legenda Mick Box čaroval sóla na gitare. K jeho baletnému prejavu rúk počas hrania sa pridával aj Phlip Lanzon, hráč na klávesy. Spevák Bernie Shaw sympaticky pracoval s tisíckami návštevníkov. „Ďakujem, že ste splnili 30 ročný sen mojej mame“, napísal jej syn do anketového lístka usporiadateľom.

Sen vidieť a počuť Uriah Heep sa splnil viacerým. Nočný chlad na Zelenej vode zahrial divákov znova. Polnoc sa začala vystúpením čeksej skupiny Kabát. Hodinová smršť hitov nenechala nikoho ľahostajného. Atmosféra každou pesničkou elektrizovala publikum. „Pepo“ Vojtek s ľahkosťou komunikoval s davom, ktorý sa vlnil podľa jeho predstáv. Slovensko je stále pre nich „pole neorané“ a radi prijali pozvanie organizátorov na slušne zorganizovaný festival. Záver ich vystúpenia divákom spríjemnil veľkolepý ohňostroj. Richard Krajčo a jeho Kryštof nemali ľahkú úlohu udržať publikum v napätí a pozornosti po týchto skupinách. Podaril sa im od prvej pesničky nadviazať kontakt s publikom a tak to bolo počas celého koncertu. Ostravsko-grécke obsadenie sa predviedlo na výbornú. Richard má dar komunikovať s davom nielen hlasom ale aj svojimi tanečnými kreáciami. Pred štvrtou hodinou rannou sa skončil prvý večer na hlavnom pódiu.

Sparné sobotné popoludnie od obeda ponúklo návštevníkom Topvarrockfestu druhú dávku i medzi vystúpeniami hudobných skupín. Moderátor a zabávač Richard Vrablec pokračoval v rozdávaní množstva cien, ktoré príjemne osviežili súťažiacich od smädu. Azda najkurióznejšie bolo udržať prázdny sud od piva nad hlavou samotného moderátora. Vo finále vyhral Oravčan nad Trenčanom, či premôcť psa na pódiu pred zrakmi divákom. I keď išlo iba o malú čivavu s menom Jesica. Skupiny Transpanama, MF, Cliché, Živý plot odštartovali sobotné popoludnie. So svojou Modrinou prišli Nitrančania z U.K.N.D. a skupina Greta and Mantinels. Slovenské rockové balady zahrali Arzén. Po týchto skupinách nastal tanec medzi divákmi. Traja chlapíci z Maxim Turbulenc osviežili rockerov svojimi kreáciami a príjemne odľahčili rockový rytmus na pódiu. Samotný krátky dážď počas jediného vystúpenia spríjemnila dúha, aby symbolicky spojila všetkých na obidvoch pódiách. Pred samotným vystúpením festivalového prekvapenia - speváčky Suzi Quatro so skupinou sa predstavila skupina Nocadeň. Suzi v neodmysliteľnej koženej veste zahrala staré osvedčené hity. Fanúšikov prekvapila s novou farbou vlasov blond, ktorá jej pri čiernom oblečení dodáva nový rozmer oproti jej výzoru z rokov sedemdesiatych. Rozdávala úsmevy a nešetrila slovami chvály na výborné publikum. Odznel aj hit Stumblin In, ktorý v origináli spieva s Chrisom Normanom. Roztlieskaní diváci si zaspievali známe hity If you can´t give me love, Can the can, Love hurts. Požiadala spoluhráčov aby opustili pódium a zaspievala baladu za klavírom na znak úcty k divákom. Sobotný večer a festival na hlavnom pódiu patril na záver skupinám Iné Kafe a Chiki Liki Tu-a.

Alternatívna scéna počas dvoch dní žila svojim vlastným rytmom. Turntableast z Francúzska sa predstavila počas obidvoch dní. Slovenská skupina Mango molas a DJ colour Rich u Veľkej Británie a Eddy z Peru zahrali v piatok svoje party. Ďalší hosť z Francúzska Nostra Familia live mala svoju premiéru po polnoci na Zelenej Vode. Party v sobotu otvorila skupina Puding Pani Elvisovej. Zahrali skupiny z Nemecka, Francúzska a Veľkej Británie. Po polnoci sa predstavili chlapci zo skupiny Kontrafakt a festivalovú atmosféru ukončil DJ Aneška. Úvodný prázdninový festival priniesol svojou organizáciu a dramaturgiou medzi festivaly pod otvoreným nebom hneď niekoľko pozitív. Najlacnejšia vstupenka ponúkla 44 skupín. Pred prípadným dažďom a pálavou slnka sa pod dva veľkokapacitné stany zmestila polovica z celkového počtu 12 000 návštevníkov počas festivalu. Diváci mali k dispozícii celý areál a kempovanie s parkoviskom zadarmo. Veľkoplošná projekcia počas festivalu a priamy prenos cez internet prinieslo mnoho ohlasov. Organizátori s nadšením pripravujú ďalší ročník, ktorý sa nedá zorganizovať bez množstva sponzorov a donátorov, ktorý si, ako diváci i účinkujúci, zaslúžia poďakovanie.

10.7.2004