GSG Tour Brno - 6.3.2001 - Skupina Kabát nadchla

  • Zdeněk
  • Reportáže
  • 2 461x

Při brněnském koncertu kapela Kabát naznačila, že i tuzemská hudební formace se může kvalitním programem velmi přiblížit světové úrovni. Kabát 2001 tak už není jenom o tvrdé, drsné hudbě. Jde také o nevídanou, u nás bezkonkurenční audiovizuální show, vycházející z vyvážené kombinace zpěvu, hudby, obrazové projekce a světel. A taková nabídka je pro fanoušky hodně lákavá. Šlapající rocková muzika, výborně ozvučená hala Rondo a monstrózní audiovizuální program charakterizovaly vystoupení skupiny Kabát v Brně, které bylo součástí turné k albu Go Satane Go.

Vystoupení zahájil zpěvák kapely Pepa Vojtek, když v typickém koženém kabátě zazpíval pilotní skladbu nového alba. Už při této písni kapela demonstrovala publiku, co všechno má na posluchače nachystáno. O síle aparatury se od prvních akordů přesvědčily hlavně první řady, všichni ostatní potom vychutnali působivý obrazový doprovod, který se spustil na třech obrazovkách za pódiem. Při první písni se na nich střídal nápis Go, Go, Go, s ilustračními záběry plamene a s přímým snímáním probíhajícího koncertu.

Hudebně Kabáti nadchli charaktericky ostrým, nabroušeným soundem, s postřehnutelným zvýrazněním jednotlivých nástrojů. Pochopitelně ve většině skladeb dostal výsadní postavení Vojtkův specificky ochraptělý hlas, ovšem zdaleka se neztratily například našlapané bicí, díky parádnímu ozvučení dominantní prvek, na němž si návštěvník mohl utvářet celkový posluchačský dojem. Kytary potom dle „kabátovského“ pojetí muziky byly dostatečně řízné a razantní. Také proto mnohé skladby vyzněly agresivně a natolik tvrdě, jak jim to jejich autoři vepsali při originální syrové nahrávce do vínku. Dá se říct, že kapela koncert pojala v rychlém tempu, řádně „od podlahy“. Na odpočinek při nějaké méně energické skladbě tak fanoušci nárok neměli. I tento fakt se setkal s kladným hodnocením.

Skupina kromě skvělého ozvučení skupina divákům skupina také efekty fantastického světelného parku, které dokreslovaly jednotlivé hudební pasáže. Různé kombinace nápaditě umístěných barevných světel, od klasických „boďáků“, přes pestré „náladovky“, až k blikavým zářivkám vytvořily jednotný, reprezentativní dojem. Během koncertu se protagonisté z Kabátu pohybovali na prostorném dvoupatrovém pódiu. Zvláště pak zpěvák Vojtek oplýval nadprůměrnou energií a neutuchajícím pohybem z jedné části pódia na druhou.

Zmíněná obří obrazovka zdařilý koncert umocnila. Po úvodních sekvencích s plamenem se divákům nabídla projekce odklápějících se karet při písni Ber, záběr na úsměvného tvrďáka Bruce Willise při skladbě nesoucí jeho jméno nebo animovaný portrét Ferdy Mravence při skladbě nazvané Mravenci. Zvláště poslední uvedený motiv působil velmi bizarně, avšak zároveň originálně - vždyť koho by napadlo sloučit si tvrdou muziku s kreslenými záběry dětského hrdiny Ferdy, který si s nevinným úsměvem brnká na kytaru.

Velká část interpretovaných skladeb podle očekávání pocházela z posledních dvou alb kapely, tedy z desky Go Satane Go a její předchůdkyně Mega Hů. Publikum se mohlo zpěvem připojit k legendárním hitům jako jsou Colorado, Moderní děvče, Láďa, Děvky, ty to znaj či Žízeň.

Autor - Luboš Rosí, www.part.cz; 8.3.2001