Art Rock Fest 16.7.2005 Karlovy Vary - Kabát to rozbalil a davy šílely

• Reportáže
  • 3 089x

Sobotní rockový koncert, který se konal na stadionu AC Start, se nesl ve znamení rozjařené atmosféry a dobré hudby. Areál stadionu se otevírá ve čtrnáct hodin a lidé se pomalu scházejí. Hned u vchodu se každý návštěvník podrobuje důkladné prohlídce a odevzdává veškeré skleněné i plastové lahve. Bezpečnost nechtějí organizátoři podcenit. Po čtvrté hodině odpolední celý megakoncert začíná. Na rozjezd hrají Ergo Trip a po nich následuje polský host, skupina Trzycwarte. U pódia se pomalu začíná tvořit vroucí kotel. Na stadion stále přicházejí stovky lidí.

Šestá hodina večerní přináší první známou skupinu - Dogu. Ostravští rockeři fanoušky zabavili. "Jsem zde asi od půl čtvrté a je tu skvělá muzika," říká Iva Suttoová z Ostrova, která na koncert přijela s přáteli. Nejvíce se těšila na Support Lesbiens a samozřejmě na hlavní hvězdu večera, na Kabáty. "I Supporti jsou skvělí, jejich muzika mi jednoduše sedí," dodává Suttoová. V sedm večer přichází finalista soutěže Česko hledá Superstar Petr Bende se svým bandem. Hraje své vlastní písničky. V zákulisí ukrýval populární zpěvačku Gábu Al Dhábu, která s ním do Karlových Varů přijela také. Ve dvacet hodin nastupuje česká numetalová skupina - Škwor.

"Jsme česká obdoba amerických Linkink Park," říká do davu zpěvák formace Petr Hrdlička. Publikum ale reaguje vlažně, kapela se proto uchyluje k mírné provokaci. "Minulý týden jsme hráli v Bohumíně a tam se sešlo jen šest set lidí. S nimi se hrálo báječně a tady nic," vyzývá publikum k většímu odvazu Hrdlička. To na Karlovaráky zabírá a další hit již zpívají se Škwory sborově. Vrchol večera se rychle blíží. Kotel před obřím pódiem houstne a do toho přichází poslední předskokan kapely Kabát, Support Lesbiens. Zpěvák Kryštof Michal je v dobré náladě a kapela se soustředí skoro výhradně na osvědčené songy, které s nimi hodně lidí zpívá. Melodické rytmy Supportůdostávají do varu jakéhosi mladíka v červené paruce na hlavě, a ten začíná bláznivě tancovat. Hned se stává středem pozornosti. "Supporti mě opět nadchli, byli bezchybní," libuje si Iva Suttoová.

Hlavní hvězda večera přichází. Jakmile kytarista Tomáš Krulich poprvé udeří do strun, sbíhají se lidé ze všech koutů stadionu, jen aby byli Kabátům co nejblíže. Stánky s pivem a jídlem, které po celý den obléhaly davy, najednou osiřely, zato před pódiem to vře. Kabáti netradičně začínají svým největším hitem, skladbou Žízeň. V tu ránu jsou ruce všech nahoře, Kabát nelení a hraje jeden hit za druhým. Zpěvák Josef Vojtek moc nemluví, vždy jen v krátkosti okomentuje písničku a skupina jede dál. Vojtek běhá na megapódiu, skáče po rampách a při tom všem ještě zpívá. Za skupinou se točí několik obřích větráků, které jsou součástí pódia. Není píseň, kterou fanoušci neumějí nazpaměť a Vojtkovi se zpěvem vydatně pomáhají. Po hodině se skupina loučí, ale lidé chtějí pokračování a mohutně volají: "Už nemůžou, už nemůžou."

Vojtek se vrací a souhlasí s publikem. "Je to pravda, už jsme unavený, takže dáme dvě písničky a jdem," upozorňuje. Nakonec skupina zahraje čtyři hity a nadobro mizí. Je čtvrt na dvanáct. Koncert byl povolen do půl dvanácté. Lidé postupně odcházejí a nastává jediný problém večera. Ze stadionu vede pouze jediný východ. Nastává tlačenice, avšak ihned za branou se dav rozchází a lidé spěchají domů.