Corrida - recenze (i-kultura.cz)

• 5 631x

Po dlouhých sedmi měsících strávených ve studiu se Kabáti s mírným zpožděním opět vracejí na česká pódia, kde prezentují své nejnovější album s názvem Corrida. Tato placka se na našich pultech objevila koncem minulého roku a díky obrovskému zájmu ze strany fanoušků byla rozprodána skutečně mucho presto! :-)

Exoticky zavánějící název Corrida a stejně situovaný booklet navozuje atmosféru španělských býčích zápasů, kde se v ulicích Madridu rozléhá ženský zpěv a víno teče proudem. Mohu vás však ujistit, že kapela ze svých vyjetých bigbítových kolejí neuhnula ani o krok, a ač nás text stěžejní písničky alba přivádí do prašných končin španělských, muzika zůstává ryze česká, důsledně označkovaná typickým kabátovským puncem.

Kabáti svou muzikou, zdá se, oslovují stále širší okruh společnosti. Jako smršť vtrhla na první místa žebříčků domácích hitparád skladba s názvem Burlaci. Chytlavá melodie doplněná o zajímavý videoklip (jehož obsah znal díky obšírné propagaci snad každý fanda dávno předtím, než se klip dostal na televizní obrazovky), je dle mého názoru jeden z nejpůsobivějších songů desky. Corrida je vlastně jakýmsi výběrem jedenácti originálních písní (+ bonus track), kde si každý fanoušek Kabátů jistě přijde na své. Kapela vsází na silné chytlavé melodie, především refrény doplněné o snadno zapamatovatelné texty jsou důležitou složkou desky. Avšak ve srovnání s některým z prvních alb Kabátů působí Corrida poměrně měkce, a přestože nám všem dobře známý hlas Pepy Vojtka protíná hudbu drsností motorové pily, celku jako takovému chybí ta zvláštní živočišná syrovost, kterou první kabátovská díla bezpochyby disponovala. Je zcela nesporné, že album má jiný posilující faktor - komerci. Autoři s pomocí četných hostů sestavili desku, při příležitosti jejíhož turné (jaro 2007) budou koncertní haly plnit masy fanoušků, jak těch starých, tak i těch zcela nových, zásluhou Corridy vzniknuvších.

Skupina Kabát svou poslední deskou nepřinesla v zásadě nic nového, přesto se jí do relativně krátkého času 38:23 minut podařilo vtěsnat celkem slušnou řádku zajímavých nápadů, které jistě stojí za poslechnutí.

Verdikt: 7/10

Sestava: Josef Vojtek - zpěv; Milan Špalek - basa, zpěv; Ota Váňa - kytary, banjo, zpěv; Tomáš Krulich - kytary, polozpěv; Hurvajs - bicí, kastaněty, zpěv Produkce: Milan Cimfe
Studio: SONO: květen - listopad 2006